NS0008_oppgjør_fjell_1689x858_72ppi.png

Vipps grupper og oppgjør

Det er veldig, veldig enkelt å dele utgifter i Vipps

  • Lag en gruppe med venner du ofte deler utlegg med
  • Legg inn alle utlegg, Vipps regner ut for deg
  • Send varsler til alle i gruppa når det er klart for oppgjørets time
  • Send påminnelse hvis noen ikke har betalt

Nå har det blitt veldig, veldig enkelt å bruke Vipps til å regne ut og fordele utgiftene. Alle i gruppa registrerer sine utlegg forløpende. Hvis ikke alle skal betale samtidig, kan du fordele etter beløp eller prosent av beløpet. Vipps regner automatisk ut oppgjøret og sier i fra hvem som skal betale hvem. Du har hele tiden oversikt over utlegg. I tillegg ser du hvem som har gjort opp for seg - eller ikke. Du kan også minne noen på at de skylder deg penger, hvis du synes det tar for lang tid. 

Slik gjør du det:

Trykk på fanen Grupper (tidligere oppgjør) i Vipps.

  • Trykk på plusstegnet for å lage en gruppe. 
  • Velg hvem som skal være med i gruppa, ved å enten søke på telefonnummer eller navn fra kontaktlisten din.
  • Gi et navn på det første oppgjøret dere skal opprette i gruppa, for eksempel Hyttetur. 
  • Last opp et bilde for oppgjøret.
  • Alle legger til sine utlegg
  • Når alle er ferdige, trykk Lukk og regn ut.
  • Vipps regner ut hvem som skal betale hvem.

Hva er nytt?

  • Fanen i Vipps som før het Oppgjør heter nå Grupper.
  • Du kan nå lage en gruppe med venner du pleier å dele utlegg med. Da oppretter du bare nye oppgjør istedet for å lage nye grupper hver gang.
  • Alle i gruppa kan nå markere som ferdig, så oppgjøret avsluttes. Dermed slipper du å vente på at alle som ikke har utlegg har markert seg som ferdig.
  • Vi har hørt på tydelige tilbakemeldinger fra vippsere. Nå, endelig, sender Vipps derfor ut påminnelser ut til alle i gruppa når et oppgjør er klart til å gjøres opp! Og enda bedre, du kan selv sende en påminnelse hvis noen ikke betaler tilbake. 
  • Det er nå mulig å markere at dere har gjort opp utenom Vipps, slik at oppgjøret kan lukkes selv om dere har brukt en annen betalingsmåte.