Krav til innhold før du bestiller

For å kunne opprette Vipps på nett er det noen krav til innholdet på din nettside eller app som må oppfylles.

Disse må også opplyses om ved bestilling av tjenesten hos Vipps, og vi er pålagt å gå gjennom disse for å kunne tilby tjenesten til din bedrift.

Salgsvilkår

Siden Vipps er en tjeneste for privatpersoner anbefaler vi å ta utgangspunkt i Forbrukerrådets veileder.

Vi må minimum se at det finnes punkter i salgsvilkårene dine som omhandler:

  • Parter
  • Betaling
  • Levering
  • Angrerett
  • Retur
  • Reklamasjonshåndtering
  • Konfliktløsning.

Om dere selger noe av det nedenfor, må det være mulig å finne følgende informasjon på nettsiden deres:

Medlemskap:
Informasjon om hvordan si opp eller endre avtale om medlemskap.

Kurs:
Informasjon om avbestilling og ombooking av kurs dersom dette er mulig. Alternativt informasjon om at kjøpet er bindende og ikke kan endres.

Billetter:
Informasjon om avbestilling og endring/ombooking av billett dersom dette er mulig. Alternativt informasjon om at kjøpet er bindende og ikke kan endres.

Utleie:
Informasjon om leieforhold. Frist for ombooking, endring eller avbestilling av leid produkt/lokale, samt informasjon om oppsigelse/avslutning av leieforhold.

Abonnement:
Informasjon om bindingstid, oppsigelse og endring av abonnement/fast betaling.

Firma-og kontaktinformasjon

Navn på din organisasjon, eller bedrift, organisasjonsnummer, adresse, telefonnummer og e-postadresse må

være godt synlig på nettsiden, f.eks. nederst på siden eller under «Kontakt oss».

Informasjon om produkter

I tillegg til salgsvilkår, og informasjon om din bedrift, trenger vi også å kunne se hva slags produkter, og/eller tjenester, dere tilbyr. I tillegg må også priser fremkomme.