Kondomeriet_QR_live2020.PNG

Julekalender i farta

Kondomeriet selger årets hotteste julekalender fra boards og plakater med Vipps-betaling.

Kondomeriet tar nå julekalender-salget ut på plakater og boards i en pilot sammen med Vipps. Folk kan handle voksenkalender mens de er på farten ved å skanne en QR på plakaten med kamera eller appen og havner deretter i et kjapt kjøpsløp med Vipps på nett. Leveringsadressen ligger klar i Vipps, og kunden trenger ikke fylle ut noe. Kunden godkjenner bare beløpet, og vipps, så ble det freddan hver uke frem til julaften.

Morsomme og nyskapende konsepter som dette oppstår når vi samarbeider tett med kunder og partnere. Vi har tro på at netthandel i fysisk kontekst med QR-skanning og Vipps-betaling kan bli populært fremover, sier Mario Ek Aparicio, produktsjef for Vipps på nett.

Gjennom denne utendørskampanjen håper Kondomeriet å nå ut med et relevant innhold til en bred del av målgruppen gjennom tilstedeværelse i byer og på kjøpesentre. Ekstra spennende er det å ta i bruk QR-teknologi i samarbeid med Vipps, som gir mulighet for en god handleopplevelse selv når man er på farten, sier Ingrid Bakker, fungerende presseansvarlig hos Kondomeriet.

Piloten utforsker hvordan butikkene i fysisk kontekst kan benytte netthandelsløsningen med Vipps Hurtikasse, i kombinasjon med skanning av QR, f.eks. ved vindusshopping eller på digitale boards eller tradisjonelle plakater. Har nettbutikken din Vipps på nett allerede? Ta kontakt med din kontaktperson i Vipps for mer informasjon.

  • Vipps med QR tar deg rett til kjøp og utsjekk uten tasting
  • Utvider butikken til det fysiske rom
  • Annonser med direkte kjøpsmulighet er salgsutløsende
  • Unngår trengsel i butikken og utvider nettsalget