Phonero_vipps_2000x700.png

Phonero første mobilselskap med Vipps-betaling

– Det viktigste for oss er at det er enkelt å kjøpe ekstra data og utstyr for de ansatte, og Vipps er enklest, sier Asle Flottorp, produktsjef for mobil og selvbetjening i Phonero.

Asle ivrer for god brukeropplevelse, både for bedriftskundene og for de ansatte i disse bedriftene. Fleksibilitet er stikkordet. Bedriftene kan selv bestemme hva som er inkludert i abonnementene til de ansatte, og de ansatte velger om de vil kjøpe mer data eller ikke.

– Vi ser en økende trend i at bedriftene velger å skille mer på bedriftsbruk og privatbruk. Fordelen for bedriftene er at de slipper å rapportere privatbruk og trekke de ansatte i lønn, noe som har vært arbeidskrevende for bedriftene. Fordelen for de ansatte er at de ikke trenger å redegjøre for privat bruk og dele slik informasjon med bedriften, sier Asle.

Vipps kan brukes til det meste

Phonero ser på seg selv som raske og lette på foten. De er ikke bare først med Vipps-betaling, de er også eneste mobiloperatør som bruker innlogging med BankID på mobil til bedriftsportalene sine.

– Vipps og BankID er brukervennlige løsninger som alle kjenner og liker. Nye tjenester som enkel innlogging og faste betalinger med Vipps er helt klart noe vi skal kikke nærmere på, sier Asle i Phonero.