1O9A2860.jpg

Siden 2020 har restaurantbransjen jobbet frem, testet og lykkes med å finne gode og til dels banebrytende kundereiser. Selv om hverdagen endelig er tilbake, er det ingen grunn til å legge bort mobilbetalingen. Vi har derfor samlet tre gode grep som sikrer fornøyde gjester, glade ansatte – og et liv helt uten flaskehalser.

En av dem som har sett virkningene av å ta i bruk mobile løsninger, er Oslo-restauranten Lekter’n. Sommeren 2020 valgte 90 % av gjestene å benytte seg av bestilling og betaling med Vipps via mobilen.

Les mer om hvordan Lekter´n har digitalisert kundereisen

Eller sjekk ut partnerne våre som hjelper deg

Ta disse tre grepene

Vil du si farvel til utålmodige gjester som strekker seg og i verste fall knipser for å signalisere at de ønsker å bestille eller betale? Vegar Heir, kommersiell leder i Vipps, har samlet sine tre beste råd:

1: Skap en kundereise på gjestens premisser

Gjester som står i kø, bruker ikke penger. Får gjestene mulighet til å bestille når og hvor de vil, ser mange av de vi har snakket med at terskelen for mersalg blir lavere.

Samtidig kjenner du gjestene dine best og vet hva dere har behov for. Derfor finnes det i verktøykassen «Vipps for restaurant» mange ulike løsninger, fra QR-kode på bord eller menyer, til ulike nettbutikk og app-løsninger og QR-kode på kvittering. Bli bedre kjent med verktøykassen her, og finn en løsning som passer både gjester og ansatte.

Sjekk ut våre partnere

Les mer om restaurant og betaling

vegar VIPPS.png

2: Gi gjestene valget

For mange vil det fremover handle om å skape en god kombinasjon av personlig service og digitale løsninger. Selv om digitaliseringen kan gå over all forventing ett sted – kan det være annerledes på et annet. Stemninger, konsept og målgruppe er en viktig faktor når du velger retning.

– Jeg tror et viktig premiss for suksess, både ovenfor ansatte som jo er de som tar imot bestillinger og som er i dialog med kundene, og for kundene selv, er å presentere de digitale løsningene som et valgalternativ, sier Vegar.

3: Finn løsningen som passer dere best

Et viktig premiss for suksess, er ifølge Vegar å finne en løsning og en partner som passer deg og dine ansatte.

– Det finnes et mangfold av løsninger, tilpasset alt fra små selvstendige spisesteder, til store restauranter med behov for komplette systemer. Mitt råd er å tenke nøye gjennom hvilke løsninger dere kunne tenke dere, og deretter sette seg godt inn i tilbudet fra de ulike partnerne. Er du usikker på hva du skal velge, hjelper vi deg så klart i gang, avslutter han.

Nysgjerrig på hvordan du kan dra nytte av Vipps på ditt serveringssted? Vi tar gjerne en prat for å fortelle deg mer! Klikk på knappen under, fyll ut skjemaet så hører du fra oss snart.