Altså-Ida forandrer verden

På under ett år har kvinnemagasinet Altså fått 9000 abonnenter. Nesten alle velger å betale abonnementet med Vipps.


Altså-grunnlegger Ida Eliassen-Coker og medeier Sigrid Bonde Tusvik har lykkes med å få inn en stor skare abonnenter med den nye løsningen for faste betalinger i Vipps.

– Vi trengte en superenkel måte å betale for abonnement på. Så snart Vipps begynte med faste betalinger, var vi i gang, sier Ida.

Nå ser hun at 95 % bruker Vipps for å tegne abonnement på Altså:

– Det er jo ikke så rart – å betale med Vipps er så enkelt som det kan bli! Det er nesten rart at noen betaler med kort, sier Altså-grunnleggeren.
altsa_oppslag_2.png

Reklamefritt og dollefritt

Det er null reklame i papirmagasinet, papiret er tykt og miljøvennlig og innholdet skrevet av de beste. Kilder, tema og skribenter er i hovedsak kvinner. I stedet for skjønnhet, slanking og rosabloggere, møter vi kvinner med kunnskap, bein i nesa, rake pucker, ærlige fotografier og meningers mot.

– Altså kompenserer for skjevheten i media der menn fortsatt tar det meste av plassen som kilder og redaktører. Vi gir rom til kvinnene og løfter frem kunnskap og saker som ikke ville fått plass i det eksisterende mediebildet. På den måten forandrer vi verden, sier Ida.

Kvinnebriller på

Eliassen-Coker (t.h.) fikk med seg Sigrid Bonde Tusvik (t.v.) som medeier og fast spaltist. Journalistikken holdes på et høyt nivå, og kildene er alt fra næringslivsledere, forfattere og forskere til mødre og hverdagsheltinner. Temaene spenner vidt, men har alltid kvinnebrillene på.

sigrid_ida_altsa_hero.png
Altsa-oppslag.jpg
EKSPORTVARE: – Det finnes ikke noe lignende magasin noe sted. Når vi lykkes i Norge med drømmemålet om 40.000 abonnenter, skal vi forandre verden – også i utlandet, sier Ida.

Faste betalinger til din bedrift?

La abonnementer, faste giveravtaler og medlemskontingenter rulle inn med Vipps Faste betalinger.

Les mer og kom i gang med faste betalinger