Vipps, så var vi oransje!

 

I høst flyttet vi hjemmefra. Siden det har vi jobbet med å finne vår egen stil og nå skjer det. Den nye fargen blir oransje. Orange is the new green!

Med denne drakten er tanken å være utrolig enkle å få øye på når vi i tiden fremover vil poppe frem stadig nye steder rundt omkring i Norge. For nå som vi har fått med oss en stor gjeng av nye partnere og eiere, åpner det seg muligheter som vi ikke har hatt tidligere.

- Kraften vi har fått skal vi bruke til å fortsette å gjøre betaling befriende enkelt. Og vel så viktig, sørge for at vi blir tilgjengelig overalt. Målet er å gjøre Vipps til Norges mest brukte valuta, sier vippssjef Rune Garborg.

Full fart fremover

Vi har det siste året flyttet for oss selv, fått nye eiere og tatt flere spennende produkter ut i markedet. Men selv om tempoet har vært høyt, har vi ikke tenkt til å legge oss på latsiden.

- Hver dag møter folk på situasjoner der betaling er tungvint og lite praktisk, så det er masse igjen å gjøre. Alle som bruker Vipps synes for eksempel at det er noe pes at barn ikke kan bruke Vipps – og vi er enige. Så vi gleder oss veldig til å åpne Vipps også til de under femten. Målet er å levere gode tjenester som gjør at folk oppriktig føler at dagen deres blir litt bedre, sier Rune Garborg.

 

Fra vennebetaling til smartbetaling

Vipps er i dag en del av hverdagen til 2,7 millioner nordmenn. Hovedandelen av transaksjoner er fortsatt vennebetaling, men det er blant betaling til bedrifter veksten er størst. Fokuset fremover er å lage tjenester som skal gjøre det mulig å vippse seg gjennom dagen.

- Gjennom å tenke enkelt og utvikle smart teknologi er vi sikre på at vi kan gjøre betaling mye mer lettvint enn det er i dag. Vårt fokus er at det ikke handler betalingen i seg selv, men at folk skal få kjøpe, selge, gi eller få det de ønsker seg på enklest mulig måte. Også skal vi legge andre tjenester på toppen som gir verdi utover det, sier Rune Garborg.

 

Vippsappen blir ikke oransje helt enda

Ny identitet rulles ikke ut på alle flater umiddelbart, men vil tas steg for steg. Første steg er å begynne å snakke med kunder og bedrifter i ny drakt. De digitale flatene vil endres gradvis i tiden fremover.

- Det er viktig for oss at Vipps ikke endres over natten, men at alle Norges vippsere skal få være med på reisen. Derfor tar vi det steg for steg med mulighet for justering og tilpasning underveis, sier Vippssjefen.